adventstider

Det är snart andra advent. 2 veckor kvar till jullovet! Tiden går fort. Det var inte så länge sen det var sommar och skolstart. Scary ibland... Jag börjar inse att det snart gått ett år och tyvärr har inte så mycket hänt under det året som jag önskat. Livet går inte alltid som planerat. Jag vet i alla fall att jag älskar Kenneth över allt annat och sen får resten lösa sig.

Min kära syster yster har däremot inte samma kärleksyra utan har gått ifrån sin sambo Jörgen. I måndags flyttade hon in hos mig lite sådär tillfälligt. Päronen var här en sväng idag och hämtade lite grejer. Hon kommer troligen att bo mer permanent i Fagersta men även häcka hos mig ibland och jag måste erkänna att det är mysigt att ha henne och vovvarna här. Nona och Smilla är överlyckliga när jag kommer hem från jobbet och oftast har syrran lagat mat.

Snacka om bortskämd! :D Stackars Kenneth är däremot inte lika bortskämd. Han har varit sjuk med feber och förkylning i närmare en vecka nu. Undrar nästan om det inte är någon influensa version... Sen har han fått reda på vad hans magsmärtor beror på. Han har haft dom sen i våras och i juli var första gången han var tvungen att uppsöka akuten för det eftersom det gjorde så ont... men inte förrän nu vet han varför. Gallsten... en sten lika stor som gallblåsan så nu är det bara att vänta på operationstid. *kramar om honom* Inte så konstigt att han hade ont!

I övrigt är det mycket Voxette för mig nu. Igår var det luciaträning, idag sjöng vi på Svalan för landstingets ITavdelnings julbord. Det gick rätt bra och det var första gången jag körde julmusiken mer offentligt och det gick hyfsat. Jag har nyss suttit och tragglat lite texter och försökt repa på lite grejer för imorgon sjunger vi igen. Då är det KFUMs julmarknad i Betelkyrkan (bredvid Träffpunkt) och körmedlemmar säljer fikabröd/godis osv mellan 10-14 och kl 12 har vi minikonsert med KFUMs manskör så är ni på stan titta gärna förbi. Jag kan tipsa om att det säljs GOD knäck ;) dax att packetera den nu, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback