Gott nytt 2011!

Med tonerna av ABBAS Happy New Year tänkte jag försöka knåpa ihop ett litet nyårsinlägg :D Jag har varit dålig på att skriva ordentliga inlägg utan det blir mest mms inlägg eller nåt via sms. Det är smidigt och då blir det lite mer regelbundet men det är ju kul om det ibland blir nåt mer.

Året 2010 har generellt varit bra. Självklart började det inte som jag önskat eftersom jag bröt upp från Kenneth förra julen men det var det enda rätta eftersom jag aldrig kommer att acceptera otrohet och definitivt inte hans dubbelspel. Jag önskar att jag öppnat ögonen tidigare men men som jag sagt tidigare så är det bara att köpa läget... jag ville inte se eftersom jag älskade honom.

Det här har varit ett singelår som för mig har handlat om att hitta tillbaks till mig. Jag har lagt på mig en massa övervikt under tiden med Kenneth. Tröstätandet är svårt att bryta men under våren växte viljan så vid midsommar tog jag tag i det och började äta mer GI-inriktat för att se om det funkar för mig. Dessutom har jag rört mig mer eftersom jag gått på kundaliniyoga på onsdagar, tränat på cirkelgym (på
Motionsform) med Kattis på fredagar samt baletten med Carinne på söndagar och det känns i kroppen, den mår mycket bättre!

2010  2009

Det syns inte så stor skillnad egentligen på bilderna men det är på julafton och det skiljer iaf 8kg på bilderna. Jag var faktiskt nere på 10 kg men så var jag sjuk och inte kunde träna och så åkte jag till Indien och åt normalt och var sjuk igen efter och åt normalt (dvs massor av socker...) Nåja, så är det bara, jag har moffat nu i jul så då får man ta det och jag har börjat med nya tag igen. Jag och Kattis var faktiskt iväg på gymmet igen både igår och idag och jag kan garantera att jag inte lär kunna röra mig imorgon för attans vad stel jag är redan nu trots att jag stretchade mer än jag brukar hehe.

Jag är på rätt väg iaf och mer ska det bli. Det känns så skönt att äntligen ha motivationen igen!

Jobbet flyter på bra. Jag jobbar för mycket som vanligt men har mått bättre så det gör inget. Sen är det ingen bra grej i det långa loppet eftersom jag inte orkar nåt utöver jobbet nästan men det får jag ta itu med nu i vår förhoppningsvis!

Nåt annat jag satsat på i år är att ta igen resandet. När jag bara satt och väntade på Kenneth när vi var ihop (kändes inte så då, men jag ser ju att det var så) så gjorde jag inget nästan så jag tar igen det och älskar det!!

I maj var jag ner en långhelg till Frankfurt och hälsade på Mariah och Jonas. Jättekul!! Fick lite vårkänslor av värmen och solen där nere!

Sen i juni var jag, Kattis och Hugo till Rhodos en vecka all inclusive. Riktigt najs sätt att börja semestern på det vill jag lova!!

Nu i november var det sen dax igen då jag var i Indien 10 dar på en Contour resa. Grymt kul! Synd bara att Carinne inte kunde komma med men det är självklart inget hon skulle gjort som gravid så det var rätt val även om jag saknade henne massor!! Ska försöka få tummen ur och fixa upp lite bilder snart men här kommer en iaf.

Det är Janis som är fotografen där så TACK :D (han var reseledare på resan vilket Carinne också skulle ha varit)

Nu är året slut och jag får planera vidare vad jag ska göra framöver på resfronten. Jag hade önskat att jag kunde ta en tripp till Egypten och hälsa på Cicci men jag måste nog kolla över eknonomin lite mer innan dess. Det gick lite väl mycket nu i jul. Lätt att go CRAZY när man shoppar barngrejer till Alva och även gudsonen Hugo hehe men det är det värt! Sen är det ju självförvållat eftersom jag shoppade grymt mkt i Indien så egentligen är det där boven i ekonomidramat är hehe men jag överlever och det var det värt!!

Året 2010 har varit utvecklande helt klart och jag är så glad över mina underbara familj och mina vänner som finns runt omkring mig och stöttar och peppar. I LOVE YOU!

Avslutar med en bild som bara får mig att le (lånar från Millas fb, hoppas det är ok Milla!)

Underbara fröken Alva är så här glad när hon vaknar efter att ha sovit första natten själv i sin säng 28/12 2010





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback