packa eller inte packa? Det är frågan!

Jag har iaf lyckats undvika att packa hela kvällen... ;) suck! Det är TRÅKIGT att packa, jo jag vet. Sen rinde ju en kompis som ville komma och hämta lite ljudböcker och då bara måste man ju va social...

Det blev ett prima tillfälle att prova mitt nya after eight te som jag fick av Christofer när han var här sist. TACK! Det var jättegott! Hon blev lika frälst i Emils honung, hoppas jag får en till burk av honom i år, den börjar ta slut nu, hur ska jag överleva utan?!! Det är nämligen min morfars bror Emil som har egna bin och gör honung. Det är han som bor vid "fädenesgården" (inte identiska huset men på samma mark) i Norråker dit jag och syrran åker på onsdag.

Det är alltså därför jag ska packa. Imorgon åker jag till Viks för att sen åka därifrån med milla på onsdag morgon. Mamma, mormor och morfar åker upp imorgon så dom kommer upp en dag före oss. Trevligt med en roadtrip igen! Vi ska stanna hos vänner i Söderhamn och Sundsvall på vägen. Internet är fantastiskt :D Sundsvallsparet har jag faktiskt inte träffat förut så det blir trevligt, dom har redan utlovat smörgåstårta *dregglar lite redan nu*. Paret i Söderhamn, Maria och Anders, har jag träffat förr och dom stannade vi faktiskt hos förra året vi åkte upp.

Längtar faktiskt. Norråkers lugn lockar. Hoppas vädret håller i sig så här! Det enda trista är att Kenneth jobbar men iof är det väl inte så kul att åka på släktträff med min familj så han lider nog inte så mkt av att slippa ;)

Lite bilder från förra året:


Här är ruinerna efter fädenäsgården. Resterna av byggnaden på första bilden är getstallet om jag inte minns fel. Milla filmar när Morfar och Emil går runt och berättar om minnen från gården och hur det såg ut när dom växte upp där. Morbror Ralf var också med och vandrade runt där. Bilden där Ralf står och pekar visar på vart boningshuset en gång stod (intill träden där).


"Trätältet" där jag och Milla sover (kojan till vänster), morfar fiskar,rensar fisk, jag surfar nere på bryggan, utslagna vovvar mm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback