en promenix

Ibland är det såna där dagar när man kanske inte gör så mkt speciellt men dom är bara bra. Idag är en sån dag.

Eftersom jag hade svårt att somna igår så va jag trött som sjutton och det var tur att älsklingen ringde och fick mig att vakna till lite mer strax efter tio eftersom jag annars säkert hade snoozat ett bra tag till! Istället gick jag upp, duschade, rakade benen (äntligen, va välbehövligt!), åt frukost i lugn och ro och läste tidningen, diskade medan jag gjorde kaffe och sen kollade av datorn en sväng.

Jag hade bestämt mig för att kolla efter en kjol plus ta en promenad så jag gick helt enkelt upp på stan (mötte darlingen som va ute på ett ärende för jobbet, tur att han fick åka lite hoj när vädret ändå var fint!). Fick en ny stegräknare nyligen förresten (nån välkomstpresent i nån bokklubb eller va sjutton det var) och konstaterar att det är ungefär 5000 steg när man går fram och tillbaks till stan. Bra att veta! :D

Kom för en gångs skull ihåg att ta med den gröna klockan för att byta batteri så nu är det fixat. Jag kollade lite på rean och hittade en söt rutig skjorta och en kort svart kjol. Kul med lite fynd! Sen parkerade jag mig på Bells (La Baguette va fullt) och käkade en bakad potatis och skrev av mig lite tankar. Jag gillar att sitta på caféer och skriva. Det är avkopplande och när man skriver rensar man skallen helt enkelt, man måste helt enkelt formulera de förvirrande tankarna till ord och det är nyttigt!

Nåja, sen blev det en promenad hemåt och nu har jag landat och unnar mig lite softande vid datorn innan jag ska försöka fortsätta röja här hemma. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Farbror Barbro

Har funderat på stegräknare men insåg att jag bara skulle gå o räkna stegen för att kontrollera så räknaren räknar rätt. O sen e-posta tillverkaren med spydiga inlägg om deras inkompetens....

2009-07-28 @ 21:05:56
Postat av: J

Verkar som en lagom dag helt klart.Behöver inte vara highlife hela tiden =)

2009-07-28 @ 21:06:37
Postat av: Sayo

hehe jo, jag provade lite så och blev sur först men sen la jag ner det och ser det som att det räknas på ett ungefär iaf och jag har nåt att gå på motivera mig med.

Nej det behöver definitivt inte va highlife hela tiden. :D

2009-07-29 @ 12:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback