Shoppingdax och dokumentärfilmstips

Idag väcktes jag tidigt av Kenneth som bestämde sig för att köpa frukost och komma och krypa ner hos mig istället för att jobba (beredskapsledig fredag är inte helt fel ibland hehe och det förtjänar han så mkt som han jobbat!). Det blev en mysig sovmorgon och frukost med färskt bröd som han handlat med sig. MUMS!

Sen tog vi en tur till multitech och jag fick mig lite mer ram-minne till burken min (mkt välbehövligt!) innan Kenneth släppte av mig på stan där jag skulle träffa Carinne för en fika. Hon är tillbaks från julfirande i Frankrike så det var uppdaterings-dax :D.

Innan hon kom hann jag handla mig en ny axelbandslös bh som jag behöver till trettondagsbalen på slottet då Voxette ska sjunga! Vi går gratis på konserten innan i konserthuset så det är finklädsel som gäller och sen uppträder vi på slottet lite och sjunger. Det ska bli himlans trevligt faktiskt!

Jag och Carinne tog en fika på Bara Vara (mums för Chailatte) och sen hann vi titta i lite affärer. Det blev en del shopping. Svarta strumpbyxor (behövs till trettondagskonserten med Voxette i Gällersta Kyrka, klockan 18 för de som vill komma!), en grön kofta (otippad färg...) och ett par nya vinterskor. Mycket välbehövligt faktiskt. Nu kan jag äntligen slänga mina snedslitna svarta halvstövlar från förra året. Dom är inte sköna att gå i när klacken är sliten snett.

Väl hemma sen jag har bara softat vid datorn och sett lite dokumentärer jag missat. Förresten kan jag tipsa om Flickan från Auschwitz som går i repris på SVT1 den 7 januari. Intressant dokumentär och bitvis starka bilder. Jag var i Auschwitz för ett par år sen och tyckte några av klippen blev riktigt jobbiga faktiskt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback