vandring

Idag har jag vandrat runt nästan hela dan känns det som. Skönt att man kommit igång iaf. Jag och Milla har gått promenader varje morgon den här veckan. Idag var vi ute lite över en timme med hundarna i spåret bakom universtietet. Finfint väder och vovvarna har redan vant sig vid längre morgonpromenader så dom piper bara Milla fyller vattenflaskorna på morgonen. 

När vi gick förbi kossorna (såna där långhåriga Highland Cattle eller vad dom heter) ville Kira hälsa och vi bara väntade på att hon skulle gå emot elstängslet. Smilla har gjort det en gång för länge sen men tydligen inte Kira. Tillsist gick hon emot hårt nog för att få en stöt och hon blev jätteskraj och skällde ut allt och alla rätt rejält och så kom hon och gömde sig bakom mina ben och tryckte sig mot mig för att få stöd (jag höll kopplet, men ändå kul att se att hon kom till mig när Milla ändå är matte liksom). Lite svårt nästan att inte klappa om henne och supporta då men jag försökte låta bli eftersom man annars kan förstärka hennes rädsla. Bäst att försöka vara så naturlig som vanligt så det inte blir något konstigt men ändå en tankeställare för henne (fick rådgivning av Milla hehe).

När jag orkar ska jag lägga in lite bilder från kameran. Tog lite foton på fina gula fält med vovvar framför så vi får se om det blev nåt bra av dom (plus foton från gårdagen vid oset). Dock har jag bara haft vanliga kameran med och inte systemen så det är inte lika bra kvalle på fotona som med systemen.

Det var definitivt skönt med en dusch när vi kom hem efter ca 1h 15 min effektiv promenad. Sen hann jag kolla datorn lite och käka innan jag gick ner på stan för en fika på Java med Kattis. Jag hade tagit fel tid och var ute lite för tidigt så jag gick en runda genom stadsparken och satt vid ån en sväng och filosoferade. Skönt att bara ta det lugnt. Jag har
Aldrig Fucka Upp av Jens Lapidus i mp3spelaren och den är inte alls lika bra som Snabba Cash men nu börjar den ta sig så jag fastnar lite mer i storyn.

Promenerade hemåt från stan och har nu landat vid burken igen för att surfa igenom sidorna lite. Får se om jag orkar va effektiv och röja lite här hemma, det behövs verkligen! Det är lite skönt att ha kommit igång med pointsräkning och promenader. Hoppas jag kan hålla i det ett tag nu för det behövs också ;) Det är lite motiverande med stegräknare. Har inte använt det förut men nu blir jag peppad av att se det öka. Jag tog mig över 16000 idag och det känns bra.

Stackars Kenneth är på jobbet nästan hela tiden den här beredskapsveckan. Lider med honom och saknar honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback