Tisdag, sol igen!

Ny dag, bättre humör! Skönt det för igår var jag off på eftermiddan/kvällen. Inge kul alls. Somnade till på soffan vid sextiden och vaknade nio... Surfade lite och somnade två. Skadad dygnsrytm som alltid på sommaren...

Idag kom jag upp vid halv tio iaf. Efter en dusch mötte jag Milla och vovvisarna för promenad. Strålande sol och nästan för varmt. Vi får ta med vatten imorrn om det är sånt här väder för det blir varmt för svarta vovvar. Vi va inte ute nån supertur eftersom Nona är med men det blev runt 40 minuter i alla fall. Milla håller på att träna Smilla (och Nona till viss del) med att inte börja skälla så fort dom ser en annan hund så hon har med blomsprutan och när Smilla skäller till så sprutar hon vatten på henne. Det är urkul att se Smillas min för hon kommer helt av sig och lägger allt fokus på matte som bekräftar henne med att hon är duktig och har uppmärksamhet på matte. Har fungerat jättebra faktiskt och vissa hundmöten har hon inte behövt sprutan ens. Dutti vovve!

Sen var vi förbi och uträttade ett ärende vid 11. Trevligt objekt men jag har tackat nej. Fel timing :D Tack Milla för sällskapet!

Nu har jag hunnit vara lite duktig och diskat undan ett berg, åt gröt till frukost och läste tidningen och har kollat igenom lite på burken. Tror nästan jag ska plugga i mp3n och promenera upp på stan. Jag behöver köpa surfkort till laptopen och så kanske det blir att parkera sig lite för att skriva av sig lite. Det är jätteskönt att bara sitta på nåt cafe och skriva. Jag skriver aldrig "dagbok" hemma, det kommer jag mig inte för men att sitta och skriva och titta lite på folk samtidigt är otroligt avkopplande och nyttigt att sätta tankar på pränt ibland. Det gör jag här också iof men tyvärr lite mer censurerat eftersom andra läser. "Dagboken" läser bara jag och det är inte menat att nån annan ska läsa heller utan den är mer i terapisyfte ;) Nåja, det blir nog en sån sväng idag :D blev sugen nu när jag skrev om det.
Ciao!

Nona, gräsklipparen... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback