höstrusk och lägenhetsröjning

Idag är det verkligen sådär otroligt GRÅTT ute... riktig höstkänsla, fast inte den där positiva traska-runt-i-solen-med-prasslet-av-färgglada-löv-vid-fötterna-känslan... regn hänger i luften, himlen är bara grå och allt känns fuktigt, kallt och rått. Nästan så jag längtar efter snö faktiskt, fast inte när jag jobbar. Det finns verkligen inte nåt mer snö-glädje-dödande än att vara rastvakt en vinterdag med kramsnö...

Samtidigt som det är sånt här gråväder kan man ändå göra nåt mysigt av dagen. Det är såna här dagar man ska vara inne med en massa tända ljus och bara mysa och ha det skönt! En skön sovmorgon hade vi idag och så en helgfrukost, med sådär mycket mat så man bara moffar :D Nu har vi landat hos Kenneth och jag inviger "min" burk här. Den funkar för surfning och lite sånt annat praktiskt som behöver fixas när man har bättre hastigheter än mitt internet hemma.

Det blir en lugn helg annars. Kenneth har varit lite krasslig så vi satsar på att kurera honom. Ikväll kommer troligen Carinne över och ser på film en sväng och så köper hon med sushi åt oss (Kenneth väljer att fixa lite eget istället, han är ingen sushiälskare som oss, även om han kan äta det ibland).

Dagens boktips Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor (del  1 i Millennium-serien)
Jag håller på att lyssna på den nu som ljudbok och den är riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback