2007, here I come...

Jahapp, nytt år igen. Undras hur lång tid det tar innan man slutar skriva 2006 när man skriver datum ;) Brukar ta ett tag oftast. Nåja, känns som om jag överlever det.

Nyårsaftonen tillbringade jag hos syrran,hennes sambo Jörgen samt deras kompis Matilda och tre hundar (syrrans Smilla, Jörgens Kira och Matildas Ariki). Ursöta vovvar allihopa! Hade jag inte blivit så förbannad när jag försökte fixa röda ögon på ett hundfoto hade ni säkert fått sett dom här... ;)

Vi fixade mat ihop. Det blev en klassiker med sallad, kött, potatisgratäng och sås samt naturligtvis även rödvin :D Jag hade med en av snapsarna från Polenresan och den var helt ok. Efter maten spelade vi MIG och blev klar precis innan tolvslaget. Vi skålade i bubbel och såg fint fyrverkeri ute. Som tur är så är det ingen av hundarna som är skotträdda så dom mådde finfint dom med.

Sen hade maten sjunkit undan så vi fick plats med lite marängsviss efter tolvslaget :D MUMS!! Vid halv tre gick vi hemåt. Matilda, jag och Ariki fick sällskap en bit och väl hemma kunde jag inte sova utan surfade runt till halv femtiden.

Nyårsdan började därför naturligt nog med en rejäl sovmorgon! Annars var det en dag i slappandets tecken med 2 filmer, läsning, surfande och även en tupplur på eftermiddagen hehe

Idag tisdag har jag hunnit med ännu en underbar sovmorgon. Läst lite innan jag gick upp och åkte ner på stan för att fika på Hälls med Anne från Luxembourg och kollegan Irene som också känner henne från när hon jobbade hos oss. Det var riktigt trevligt och blev naturligtvis mkt skolprat =)

Efteråt tog jag sällskap med Anne upp till Claes Ohlsson för lite shopping innan jag mötte Therese och fikade på Träffpunkt. Hann med en titt på Åhlens också och hittade en randig tröja samt ett par snygga stövlar typ "mormors-kängor" på skobutiken bredvid. Jag som inte skulle shoppa nåt ;)

På väg hem våldsgästade jag systeryster och blev bjuden på kvällsmat samt att vi drack upp resterna av vinet hehe very nice :D

Nu sitter man och kvällssurfar igen. Ska försöka krypa till kojs snart iaf så jag åtminstone somnar före tre...  Wish me luck!
Kram
/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback