sköna söndag

En lugn och trevlig söndag blev det idag! Sov till halv tio och så blev det frukost med älsklingen som väckte mig när han kom hem (han blev inkallad på jour på jobbet sex imorse...).

Eftersom vädret var fint så beslutade vi oss för att ta en mc tur. Vi åkte först ut till Segelflygklubben
http://www.orebrosegel.dk/ eftersom dom hade segelflygdag idag. Fint väder och perfekt för en fika där ute i solen och babbla lite med Aino och Lennarth (Aino är min kollega som alltid tipsar mig om när flygdagarna är). Idag skulle dock varken jag eller Kenneth flyga men trevligt var det ändå att titta på planen och fika lite.

Sen svängde vi förbi Janis på väg hem eftersom en gemensam vän från Kanada var där på besök. Christina bodde i Janis korridor när hon var här och jobbade på Eriksson 1998. Tiden går verkligen fort! Nu var hon och hennes kille här och reste lite så självklart ville vi säga hej. Vi bestämde oss för att försöka ses på nån uteservering den här veckan innan hon åker hemåt igen.

Kenneth och jag fortsatte iväg på mc'n. En sväng på småvägar bortåt Ekeby-Almby och lite sånt. Jättemysigt att bara åka lite och upptäcka nya vägar. Mitt i skogen hittade vi Sveriges femte största gran. Den hade tydligen varit ett landmärke för båtar som åkte förbi på Hjälmaren. Nu fanns bara stubben kvar och över den hade dom byggt ett litet tak och så låg två stockar från botten av granen också under taket. Lite småkul kuriosa och det funkade finfint att ta en pisspaus i skogen bredvid också!

När vi kom hem hann vi lagom se klart The Bourne Identity http://former.imdb.com/title/tt0258463/ . Den var riktigt bra faktiskt. Ska se fortsättningen ikväll om Kenneth inte kommer hem försent (inkallad på jobb igen). Sen hann vi fixa klart maten tills syrran, Jörgen och vovvarna dök upp. En suverän köttgryta à la Kenneth. MUMS! Precis när alla hunnit ta mat och vi ska börja till att äta ringde jobbet... han fick slänga i sig maten och rusa direkt. Stackarn! Tur att beredskapsveckorna inte är så ofta!

Sammanfattningsvis har det varit en riktigt lugn och skön dag helt enkelt! Bra laddning inför morgondagen då eleverna kommer instormandes ;)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback