Utflyktsdag

Lite kyligt i luften men soligt och fint var det igår, söndag. Jag och min darling var med Kattis och Linus ut till image31Ormgropen (Öby kulle) och Sörön för att se om det var några ormar som trotsade kylan.

Tyvärr blåste det lite kallt och hade det varit varmare hade det säkert varit fler ormar ute. Vi var där förra året och såg många fler. Några var iaf ute och kurade ihop sig i solen mellan stenarna. Det var hur som helst väldigt mysigt att knata omkring där ute i solen.

Jag har just köpt mig själv en systemkamera i födelsedagspresent och den var kul att få testa då. Naturligtvis var jag inte smart nog att ta med båda objektiven men men, sånt man lär sig framöver :D  Eftersom kvalitén på bilden ändå var bra så gick det utan problem att klippa bilden så den blev mer zoomad :D

image33
Vi kollade sen vid fågeltornet vid Kvismaren (tror jag det heter) och såg lite fågelliv. Troligen mest kanadagäss men det kvittar. Vi hade ingen kikare med oss men det gick bra ändå.image35








Som synes var jag kvick på att fota både det ena och det andra, plus såklart bilder på
Kattis, Linus och även min darling. Ni får dock hålla till tåls med naturbilder här ;)

Efter Ormgropen och fågeltornet fortsatte vi till Sörön där det brukar vara jättefint med blå- och vitsippor i mängder. Det var en del nu men pga kylan och att det nu även var lite molnigt så var blommorna inte heller i sitt esse.


image37Vi överlevde bra ändå och njöt av den medhavda picknicken som Kattis och Linus skämde bort oss med. Jättegod ost och skinksallad med kaffe och kladdkaka till. MUMS!

En bra dag fortsatte över i en mkt trevlig kväll med middag och film. Vetskapen om att man hade ledig måndag var inte heller helt fel ;) Synd om vissa som måste jobba ändå *kram* ;)

Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Anonym

ormar är läskiga. precis som nationella uppsatsen i engelska >.<

2007-04-12 @ 20:17:43
Postat av: Sayo

haha oroa dig inte, uppsatserna bits inte iaf ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback