Livskvalité

Det är ett sånt där ord som ibland kan vara svårt att förklara. 


I fredags jobbade jag lite extra med mina eng-kollegor. Trött i huvudet efter en vecka gav vi upp vid halv sex och åkte upp på stan. 

Vi käkade lite pasta på Mingla. Det var skönt väder, ganska varmt, så det gick att sitta ute. Ljuvligt med lite sensommar-känsla. Mysigt babbel, god mat. Sen bio (De utsatta, inte vad vi förväntat oss, men helt ok). 

Klockan är strax efter nio när vi säger hejdå och när jag åker över Stortorget inser jag att det var nu de hade filmvisning på storbildsskärm. Mamma Mia filmen spelar och många sitter där. Till sist parkerar jag cykeln och slår mig ner på en mur-kant jag med. 

Det är jättemysig stämning. Folk är engagerade, sjunger med i låtarna och spontanapplåderar här och där. Förbipasserande stannar till, sjunger med lite, ler, går vidare. Svensk sommarkväll och ABBA-musik. 

När filmen är klar cyklar jag hemåt och kryper till kojs. En fredagkväll som började ganska tom på energi är nu påfylld igen. 

Livskvalité. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback