Dag 4

Nu sitter jag parkerad på Starbucks med en Mocha Grande och surfar lite i väntan på bussen. Vi har fri tid vid en innomhusmarknad här (pearl market) och känner att vi shoppat klart. Det blev inte så mkt men en bluetooth högtalare, sjalar och nån present. Kaffet var ett måste!

Imorse fick vi sovmorgon till 9.00 och åkte då till ett tehus och provade lite olika teer. Sen stannade vi på en frukt och matmarknad (köpte färska dadlar typ, ej torkade utan typ som små äpplen.

Sen åkte vi cykelrickshaw i de små gränderna i en hutong. Vi stannade hos en familj där och åt lunch. Sen åkte vi vidare med Rickahawn och nu är vi på shopping.

Middag ikväll och inorgon väntar muren. Klarblå himmel och sol, men imorse var det minusgrader och det blåser lite (annars skulle det inte vara så klart) så det gäller att bylta på sig!

Dag 3

Vi hade en bra dag 3 igår!

Vi började med Förbjudna staden, lunch, besök på en silkesfabrik, en suverän akrobatshowoch delikat middag.

Jag hade skrivit ett långt inlägg om allt men så strulade det med att publicera så då la jag bara ner. Bra dag iaf!

Knas!

Av nån anledn vilk det inte funka att uppdatera! Morr!

Sömn!

Efter förra natten på flyget var det ljuvligt med en säng!

Dag 2

Imorse landade vi efter en lång natt. 8.5h på planet.

Vi körde igång direkt med Himmelska fridens torg. Intressant!

Sen lunch och så fortsatte vi med Himmelens tempel, en park 4gånger större än den förbjudna staden.

Vi fick 2h vila på hotellet och sen middag med dumplings på temat.

Ni lät vi sussa gått då jag sov typ1h på planet.

För info så funkar inte facebok och insta här. Bilder är segt. Kommer kanske sen.

Äntligen!

På väg igen! 8,5 h i luften men det får man ta!!

Lääänge sen!

Nu var det evigheter sen sist igen. Sommar har blivit höst. Som tur var är det inte grått och regnigt varje dag!