Pust. Lång dag och det känns. På bussen he...

Pust. Lång dag och det känns. På bussen hem men det tar ett par timmar till. Blir en seg dag imorgon.

Kom med flyget!

Senaste budet är åtta (då landar man åtta ...

Senaste budet är åtta (då landar man åtta sv tid)

Verkar åka från Helssingfors 18.

Vårt ordinarie plan från Helsinsfors är in...

Vårt ordinarie plan från Helsinsfors är inställt men det verkar som om resebyrån bokat om oss på ett plan 18. Håller tummarna!

Några plan släpps igenom verkar det som! V...

Några plan släpps igenom verkar det som! Vårt är ett av dom och jag har precis satt mig på planet efter att ha gått igenom X antal säkerhetskontroller. Hann dock inte handla nåt på flygplatsen :-(

Attans... Det är strejk i Helsingfors. Vi ...

Attans... Det är strejk i Helsingfors. Vi ska vänta 1 h och se om det löser sig. Annars får vi flyga nån annan rutt... Undras hur mkt försenade vi blir.....

På väg till flyget. Vemodigt...

Fantastiskt god sista middag! Nu är allt p...

Fantastiskt god sista middag! Nu är allt packat och klockan ringer om 5 h. Urk! Jag vill vara kvar längre.

28 grader ute nu och det förväntas bli 32 ...

28 grader ute nu och det förväntas bli 32 idag... Jag hörde att det var -12 hemma... Är inte så sugen på att åka hem faktiskt ;-)

Vi är på bussen igen för sista långa resan...

Vi är på bussen igen för sista långa resan tillbaks till Delhi. Jag gav efter för gatu försäljarna och köpte lite armringar utanför hotellet. Det är tjatande försäljare mer eller mindre överallt. Oftast ok men ibland mkt påträngande. Vi har faktiskt varit tämligen förskonade från tiggare och det är rätt skönt faktiskt. Mest vettiga vägar idag faktiskt. Skönt för groparna på landsbygden är inte att leka med.

Mogulisk mat ikväll. Jag märker dock inte ...

Mogulisk mat ikväll. Jag märker dock inte så stor skillnad på mat från olika regioner här. Gott är det iaf! Tillbaks till Delhi imorgon. Godnatt!

Agra Fort avklarat. Maffig byggnad! Har oc...

Agra Fort avklarat. Maffig byggnad! Har också besökt en marmorfabrik och gick lite fattigare därifrån med ett vackert handgjort fat med vackra dekorationer.

Taj Mahal är vackert på bilder men magiskt...

Taj Mahal är vackert på bilder men magiskt i verkligheten. Går inte att beskriva!

Det tog oss 7,5 h ren restid att åka 27 mi...

Det tog oss 7,5 h ren restid att åka 27 mil men fram kom vi. Middagen var på Agras näst bästa restaurang och det märktes på kvaliten. Nu sussa och imorgon ser vi Taj Mahal i soluppgång!

8,5 mil på 3,5 h... Många gropar och mkt t...

8,5 mil på 3,5 h... Många gropar och mkt trafik. Äntligen vid motorvägen :-) men mysigare utsikt på landabygden.

Vi har packat in oss i bussen och siktar p...

Vi har packat in oss i bussen och siktar på Agra. Jag ångrar nästan att jag inte köpte den handmålade tigertavlan...

Tyvärr inga tigrar andra gången heller men...

Tyvärr inga tigrar andra gången heller men kanon ändå! Har lyxat med en timmes massage idag, sååå skönt!

Min buss såg tyvärr inga tigrar denna trip...

Min buss såg tyvärr inga tigrar denna tripp (janis buss hade mer tur) men vi ska in i parken igen ikväll så kanske mer tur då! Vi såg dock fläckiga Bambi-rådjur, påfåglar, apor och liknande. Inge regn och precis, typ 22 grader eller nåt :-) men väldigt fuktig luft

Vi har åkt genom en massa småbyar och land...

Vi har åkt genom en massa småbyar och landat på en resort precis utanför tigerreservatet. Imorgon ska vi in och kolla. Jag har gjort hennamålning på båda händerna idag och nu sitter vi i trädgården och dricker lite gott och lyssnar på lokal underhållning :-) snart är det middag. Varmt och skönt ute!

Godmorgon! Vi hade fritt igårkväll så jag ...

Godmorgon! Vi hade fritt igårkväll så jag kunde tömma lite foton och sånt. Jag hittade också en lina som var stabil nog att surfa på, men då behövde man sitta i receptionen. Jag hann inte mycket innan middagen men det var kul att se kommentarerna. Igår åt vi lunch i the City Palace och kollade runt lite. Idag lämnar vi jaipur (kommer att sakna mitt underbara rum!) för 20 mil ut på landet till ett tigerreservat!

Blev kär och mkt fattigare men ett diamant...

Blev kär och mkt fattigare men ett diamanthalsband rikare :-)

Vi har faktiskt haft regn idag men det var...

Vi har faktiskt haft regn idag men det var uppehåll precis när vi red elefanter upp till maharadjans palats!

Attans va mysigt

26 mil på buss tar runt 5 timmar beroende ...

26 mil på buss tar runt 5 timmar beroende på trafik... Tur att det är mkt att se. Jag är lika förtjust i landet som för 13 år sen!

Har varit vaken sen jag åkte i söndags men...

Har varit vaken sen jag åkte i söndags men ska sussa ny. Får dygnet rätt då hoppas jag. Love it though!

Landat, allt ok :-)

Mellanlandar i Helsingfors

Oh happy day! Värt att springa över halva ...

mms_img18766 (MMS)

Oh happy day! Värt att springa över halva arlanda för!

Jag byter det här mot 29 grader B-)

mms_img18765 (MMS)

Yey! Imorse hade jag nått ännu ett delmål!...

Yey! Imorse hade jag nått ännu ett delmål! Jag har gått ner 10 kg!!

Puh, hatar sista minuten... Tror jag har k...

Puh, hatar sista minuten... Tror jag har koll iaf! Rullar strax från Örebro!

Läget är tämligen under kontroll. Känns bra!

So much to do and so little time. Bäst att...

So much to do and so little time. Bäst att inte ligga kvar och dra sig i sängen med andra ord. En baby gråter i nån lägenhet bredvid. Jag saknar Alva. Förbaskade förkylning! Nu är det iaf dags för duschen. Håll tummarna för att jag inte glömmer nåt idag!

Torsdag och tillbaks till verkligheten ige...

Torsdag och tillbaks till verkligheten igen. Inatt trodde jag nästan att jag åkt på lunginflammation för jag hade så ont i lungorna att jag inte ens kunde ligga ner. Tog två ipren och efter en halvtimme avtog smärtan så jag iaf kunde somna liggande. Imorse var jag ett vrak eftersom det var runt tre jag hade somnat, men lungorna kändes bra... Skumt. Ringde vårdcentralen för säkerhets skull och hon sa att det kan ha varit träningsvärk i lungorna vilket faktiskt kan stämma med tanke på att rethostan varit hemsk innan. Nåja, har funkat ok att jobba så jag kör på. Dax att sussa och vila krafterna nu. Natti!

Snyggt försök i morse. Kastade mig in i du...

Snyggt försök i morse. Kastade mig in i duschen, iväg på bussen och väl framme på jobbet är jag helt slut. Kollegorna undrar vad jag gör där i det skicket och det undrar jag med. Fixar vikarie och åker hem. Däckade rätt länge vilket är varför jag är uppe sent. Halsen är helt igensvullen känns det nästan som. Nu måste förkylningen snart ge sig! Är iaf hemma imorgon med. Suck!

Jag har inte varit utanför dörren sen i to...

Jag har inte varit utanför dörren sen i torsdags kväll. Bara sovit, vilat och druckit honungsvatten och ändå är jag inte bra. Nu börjar verligen bli trött på det här! Jag har inte tid! Imorgon måste jag jobba, så det så

nya tolkningar

Jag har just kollat på gårdagens Så mycket bättre där fokus låg på Lill-Babs. Det är fashinerande människor med verkligen. Ok, Christer hade jag överlevt utan, vilken fjant han är... urk nåja men dom andra... wow alltså. Jag skrattar och gråter när jag ser programmet. Det berör!

Här är mina favorittolkningar av Lill-Babs låtar... otippat nog så är det September och Petter, vem hade kunnat gissa att det är dom som levererar?! Fast Di Leva och Plura är också riktigt bra och Lasse lite chamig ändå.

Och stavning orkade jag inte kolla innan j...

Och stavning orkade jag inte kolla innan jag skickade det tydligen... Natti

Börjar få lite lätt panik av att känna mig...

Börjar få lite lätt panik av att känna mig kraftlös när jag har så mkt som behöver vara klart snart. Hoppas att jag är piggare imorgon. Febern verkar iaf ha släppt hyfsat idag men jag är tachsam för nässpray och halstabletter!

Halleluja! Attans vilket bra program!

Jag har inte kommit mig för att se Så mycket bättre tidigare men har hört folk prata om det. Milla har bland annat propaberat och man har sett en massa kommentarer på fejjan och sånt så jag tänkte att jag får väl kolla in vad det är. Jag är frälst!

Så himla mysigt program och det är kul att se allas tolkningar. Jag kan lätt erkänna att jag hade nollkoll på vem September är men Petra är ju en grym artist! Hon och Petter har gjort mina favorittolkningar hittills men alla är riktigt bra! Sandelin är lite väl plastig  dock så han gillar jag minst so far... men jag säger bara Wow alltså! Ser fram emot nästa program!

I det första programmet var Lasse Berghagen huvudperson och de andra tolkade hans låtar. I avsnitt två var Tomas Di Leva huvudperson och i tredje avsnittet var det Petter. Häftiga blandningar! Här har ni lite smakprov:

Det faktum att jag sov typ 8,5 h inatt gjo...

Det faktum att jag sov typ 8,5 h inatt gjorde att jag höll förkylningen på hanterbar nivå och iaf kan jobba. Ska förbi på körens styrelsemöte nu men sen får vi se hur länge jag är med och sjunger. Börjar jag må sämre blir det hemgång och sängen. Vill kurera mig helt snarast möjligt inför resan och så kan jag ju inte gosa baby som krasslig! Abstinens!!

Grattis till mig på namnsdagen också :-) ä...

Grattis till mig på namnsdagen också :-) även fast jag aldrig firar sånt

Och saknar lilla Alva

Nej, nej, nej! Jag vägrar bli dålig, så de...

Nej, nej, nej! Jag vägrar bli dålig, så det så! Nu på em började halsen tjockna rejält. Snälla Kristina släppte av en kollega nära mitt jobb och ringde för att se om jag var kvar och ville ha skjuts hem. Halleluja! Slapp bussen! Med minst 1 dm snö skippade jag cykeln imorse. Lyx att koma innanför dörren hemme före fem! Har tryckt i mig c-vitamin, förkylnings hälsokost jag inte kan stava till, glass och honungsvatten. Till det så har jag krupit ner i sängen före tio! Jag ska inte bli krasslig helt enkelt!

Stava kan jag tydligen inte heller ;-)

Fint ute även om snön gärna fått vänta lite

mms_img40918 (MMS)

Lilla Å promenaden

mms_img40917 (MMS)

Hm undras om det går att blogga upp vanlig...

Hm undras om det går att blogga upp vanliga sms för mms har iaf inte funkat idag. Natti natti iaf

The real group - Chili con carne

Den här har snurrat i huvudet igår kväll när jag skulle lägga mig och vaknade med den i huvudet igen. Dock inte i Chili con carne varianten utan den svenska julversionen; Ris á la malta.

Vi försöker lära in den med bästa kören så vi får väl se hur det går :D dock kändes den inte lika bökig senaste repet så jag är hoppfull :D

Jag önskar att jag sov så gott nu :-B

mms_img23131 (MMS)

Alva har kommit hem

mms_img64796 (MMS)

Stoltaste moster!

dsc_0109 (MMS)

Hej, jag heter Alva och är 21 h gammal!

dsc_0125 (MMS)

Fina familjen

dsc_0138 (MMS)

JAG HAR BLIVIT MOSTER!!!

Hon kom 19.40 idag och alla mår bra! Fick ett kort mms med en bedårande liten tös liggandes på mammas bröstkorg, riktigt purfärsk! LYCKA!! En söt liten fröken Alva Britt Elisabeth Kristofersson!

Grattiskramar Milla och Jonas otroligt många gånger, är så stolt över er!!

Uppdatering: 53cm lång och 4230g!

Editering! Såklart är hon 53cm lång, inte 43 som jag slarvat och skrivit igår. suck ;)

ÄNTLIGEN!

Nu åker dom in till BB! LÄNGTAR!

snart!!

Ny systerdotter anländer inom en snart framtid ser det ut som! Hoppas hoppas!!

Och där skickades det iväg för tidigt... j...

Och där skickades det iväg för tidigt... ja ja. Dax att sussa. Varför inte drömma lite om resor. Kan låtsas att jag är med Anna ( http://almafarang.blogg.se/ ) på Nya Zeeland och dricker en tall mocha på Starbucks!

MASH themesong snurrar i huvudet. Det är e...

MASH themesong snurrar i huvudet. Det är en lagom serie att varva ner till. Inte för att jag direkt behövt varva ner efter in jobbdag med vuxna ;-) fast hjärnan har varit igång

Dom kom i lite olika ordning för nåt strul...

Dom kom i lite olika ordning för nåt strulade så det första kom tillbaks. Nåja... natti

Gorm! Var ju inte klar! Lite shopping till...

Gorm! Var ju inte klar! Lite shopping till blivande systerdottern skulle det stå. Idag blev det te hos Kristina, kaffe hos Carinne och sen baletten. Känns bra. Jag har sen lyckats tömma köksbordet på tidningar och fått undan lite tvätt och disk så jag är nöjd. Bara dags att försöka sova då...

Nackdelen med en lång, skön sovmorgon är a...

Nackdelen med en lång, skön sovmorgon är att man är rätt pigg när man borde sova... Annars har jag haft en skön helg. I fredags hann jag lite babbel med Carro och mkt gos med Alice. Lördagen innehöll fika med Kattis och Hugo och lite .miv