Överlevde :D

Hehe jorå det gjorde vi definitivt, allihopa och förutom en pinne i foten som krävde lasarettsbesök så gick det finfint! Vi har haft oförskämt tur med vädret och det gjorde mycket för att det skulle bli så lyckat!

Första natten var vi på en udde vid gårdsjön (mittemot gårdsjölägret) och tältade. Vi hade kanadensare så ungarna paddlade för fullt och badade konstant. Några extra föräldrar kom upp på kvällen och grillade med oss. Det var suveränt att öppna tältet på morgonen och ha sjön 1 meter utanför. Svensk natur när den är som bäst, så enkelt är det!

På torsdagen packade vi ihop allt. Lastade tält, sovsäckar och liggunderlag på en bil och började vandringen med packade ryggsäckar. Min kollega är en riktig friluftsmänniska och så även en av föräldrarna som var med och gjorde ett hästjobb. De båda guidade oss rakt genom skogen tills vi kom in till Trolldalen. Där vandrade vi igenom en sväng innan vi kom ut på en grusväg och tog oss till Dammsjön för ett bad innan vi tog sista backen upp till Tomasboda. Där tältade vi andra natten. Trolldalen är jättevacker men jag måste erkänna att jag inte riktigt kunde njuta av den eftersom vandringen var rätt rejäl, jag hade en hel del packning (även ungarna) och några fick helt slut på energi så det krävdes lite lirkning och omplåstring när man snubblat på stigen.

När tälten var uppe och vi fått lite mat i oss var det full fart på ungarna runt omkring i skogen. Framåt kvällen kom fler föräldrar igen och vi hade lägerbål med gitarrsång och hamburgergrillning. Eleverna skötte spökpromenerandet själv och skrämde varandra med jämna mellanrum i skogen. Framåt 2-tiden däckade dom och morgonen därpå tyckte dom det var hemskt taskigt att de vuxna började banka på trangiakök och sjunga högt vid 9 tiden (när dom själv varit värre vid 2 på natten hehe payback!)

Vi packade ihop och tog oss sista biten ca 3km grusväg ner till ett sommarstugeområde i Klockhammar där vi fått tillstånd av föreningen att låna deras badplats och fotbollsplan. Det blev ett sista dopp och jag beundrar ungarnas ihärdighet med badet för det var kallare än en fjällbäck! Efter en minut hade mina fötter domnat och dom var domnade 5minuter efter att jag lyft upp dom ur vattnet! BURR!

Vi blev hämtade vid 17-tiden och jag kom bara innanför dörren innan jag däckade och sov 4h hehe Nu har jag tagit en dusch, fått i mig lite mat och börjar bli människa igen, men attans vad jag är ledbruten haha. Det var riktigt nyttig träning för mig, helt klar!

Dax för lägerskola

Imorrn bitti drar vi med klassen. Wish me luck :D jag och tält brukar inte umgås så ofta... på första tältplatsen har vi inte ens dass eller dricksvatten. Blir säkerligen intressant. Hoppas vädret håller i sig!
Ciao!

Nytrimmad och fotad

Att fota en valp är inte det lättaste... iaf inte om man vill få vettiga kort. Milla har varit med Nona till uppfödaren och fått henne trimmad första gången men så tog batterierna slut i kameran så när hon kom hem ringde hon mig för att be mig fota henne.

Var just över en sväng och tog ett gäng foton. Dom blev hyfsade men det är inte lätt. Min favoritbild blev den här:

So you think you can dance?!!

Jag tror iaf inte jag kan det, men jag älskar att kolla på det! Fastnade redan första amerikanska säsongen och det är riktigt kul att se Skandinaviska versionen som går nu (avsnitten finns på kanal5.se om ni missat dom). Det är riktigt kul att det finns så många BRA dansare och jag kan inte låta bli att tycka att de svenska killarna var bäst under auditionsvängen. Fanns många där som var bättre än några av de danska och norska som kom med, men så är tävlingen så inte mkt att göra åt det.

Den här veckan åkte en av de svenska killarna ut. Robin heter han och har en grymt skön stil. Hans sista solo var jätteläckert och jag tycker INTE han skulle åkt ut!! Annars är mina favoriter faktiskt Daniel och Emma, båda från Sverige. Siv från Norge är också bra iof, hon och Emma ligger nästan jämt i mina ögon i alla fall.

Dansshow!

Carinne är ju balettlärare och igår var jag och Janis iväg och såg när hennes elever dansade i Entrés vårshow. Det var en riktigt trevlig kväll och så fotade jag lite som vanligt. Dax att köpa en vettig blixt snart, min är lite för svag tyvärr.
Carinnes elever dansade i tre nummer och temat för kvällens show var yrken.
Hennes första gäng var städerskor.

Sen kom nybörjarna som var nunnor.

Sist kom ambulanspersonalen!

Bland övriga uppträdanden fanns dessa:

plus en hel del mer såklart!

mycket

attans, har kört maratondagar på jobbet och det känns i kroppen och skallen... snurrar för mycket nu. Nån som har en planka och kan drämma till mig i skallen så det slutar snurra?! Vore nog nyttigt...

flykt

Det är ganska skönt att fly bort från tankar ibland. Flydde till en födelsedags/utflyttningsfest hos Therese igår. Vi grillade och hade jättetrevligt i det fina vädret!

För närvarande har jag annars använt mig av böcker och tv-serier. Det funkar det med...

sommarvärme!

Det är verkligen så underbart vackert ute. Färgerna exploderar och man känner att sommaren är här. Synd att sommarlovet inte kommit än bara, hade varit kul prima i det här vädret. Eleverna behöver det också märker man hehe. Nåja, inte långt kvar nu. 20 skoldar kvar eller nåt sånt.

I onsdags var vi iväg till Svartå och premiärfikade första gången för säsongen. Riktigt trevligt. Rensade lite kanaler också och det behövdes.

Fick gräset klippt igår och skaffade mig en blåsa på tummen på kuppen... behöver klippa lite oftare tror jag hehe

Har fikat en sväng med Carinne på stan och det blev en macka och en mumsig glass på Bara Vara. Drar mig förbi systeryster och voffarna på grillning ikväll. Karln har beredskap och jobbar ihjäl sig *suckar* tur att man kan köra hundterapi. Funkar i brist på annat.

I mp3spelaren snurrar en gammal klassiker, Michelle Magorians "Godnatt Mister Tom". Älskar verkligen den boken och har läst den MÅNGA gånger. Den är lika bra varje gång! Försöker hitta dom små sakerna som ger uppåt-puffar och den är en av dom, trots att den är tragisk.

tomt

så är det bara *konstaterar*

Sov uruselt inatt. Det snurrade i skallen och jag hostade ihjäl mig innan jag väl kvartade in nån gång efter ett. Var i koma i morse som väntat. Inte ens  solen har hjälpt. Stänger av med So you think you can dance och nån skräpbok och drar symboliskt täcket över huvudet. Det vore inte helt fel om den begynnande bihåleinflammationen ger sig också innan den bryter ut på allvar... är trött på att vara sjuk!

kan man få hoppa av nu?

hjulet snurrar lite fort tycker jag.

1 maj - MC kortege i Norrköping

Vi var 8st tappra själar som trotsade det gråa vädret och åkte till Norrköping i morse. Det var MC-kortege där och vi ville dit! Efter Pålsboda kom ett rejält regnväder. Mitt ställ verkar dock va hyfsat för jag blev inte blöt alls direkt och det var skönt (hade inte varit bra för min förkylning som fortfarande inte gått över!). Vi värmde upp oss med lite kaffe på en mack och forsatte sen. Regnet hade upphört och vi klarade oss från det resten av dan sen.

När vi kom fram parkerade vi oss i en slänt och ganska snart därefter kom en massa hojar åkandes. Kul att se dom! När de åkt förbi hoppade vi på och åkte inåt stan. På väg in sen kom vi förbi kortegen igen och den här gången hoppade vi in i den och åkte med ett tag genom centrum. Trevligt faktiskt och massor av folk ute på gatorna. Tyvärr blev mina bilder inte alls bra men här är några suddiga farbilder iaf *suckar*

Vägen hem gick bra och vi fick några finfina slingriga partier. Kenneth skulle iväg och jobba sen på natten och behövde sova ett tag så vi hoppade över fika hos Maxe och åkte hem. Precis när vi svänger in vid Eurostop börjar det regna igen så vi hade tur ändå!