Länge leve midsommar!

Det är nåt speciellt med midsommar. Dagen före var jag ner till hembygdsgården och hjälpte till att klä majstången. Nostalgi eftersom det är nåt som var standard när man växte upp.

Fina morfar Einar, 88 (snart, 2månader kvar), var där som alltid. Han har nog inte missat det de senaste 30, snart 40 åren tror jag.

Midsommaraftonan var mulen, men regnet höll sig borta och det var riktigt mycket folk på hembygdsgården. Stången lyckades de resa, som alltid, och många lyckliga barn dansade Små grodorna.

Jag njöt för fulla muggar av säsongens första färskpotatis och matjesill samt mormors gudomliga nubberöra!

Idag var det stekande sol och 26 grader varmt. Imorgon kanske det blir ett premiärdopp innan jag åker hemåt Örebro. En underbar midsommarhelg, som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback