Paris i sommarväder :D

Sorry! Det tog mig lite tid att fixa uppdateringen! Helgen var kanooooon men sen fick jag med mig halsfluss hem och har legat däckad hela veckan typ så det har varit mindre kul...

Vi kom ner ganska sent på fredagkvällen och siktade mest på att inkvartera oss på hotellet och vila inför lördan. Det blev en god natts sömn och på lördagen vaknade vi pigga och peppade och gick ner till stan för att njuta av det underbara vädret. RIktigt sommarvarmt var det vilket var underbart skönt efter gråkalla Sverige!


 

Vi tog det lugnt och promenerade genom stan, fotade triumfbågen och Eiffeltornet på avstånd och bara njöt av livet :D Sen tog vi ett pendeltåg till en förort där Carinnes vänner Fred och Philippe bor med sina söta två flickor. De bjöd på lunch och det blev ett mkt trevligt besök. Jag har träffat dom förut dels i Paris och även i Örebro när dom hälsade på.

Sen blev det av hemåt mot hotellet för att byta om inför kvällen. Vi tog oss iväg till Stade de France. Arenan firar 10 års jubileum i år. Jag shoppade en t-shirt och så gick vi in på arenan och insåg att våra ståplatsbiljetter där det stod golden circle verkligen va golden.... vi hade biljetter till området precis nedanför scenen!!! Suveräna platser och man såg jättebra!
 



Sen måste jag erkänna att konserten i sig inte var lika bra som den i Rom för 2 år sen. Hon körde mer hårdrocksvarianter där hon själv spelade gitarr och sen måste hon sjabblat till nåt med öronsnäckan eller vafan det är för hon sjöng falskt på flera låtar faktiskt, vilket hon inte gjorde i Rom. Borderline var helt bedrövlig i verserna! Annars var det kul att hon gjorde många gamla låtar och sammantaget är jag ändå MYCKET nöjd med att jag gick på konserten. Oavsett vad så får man underhållning och en show! Favoriten var nog en lugn version av Evitaspåret: You must love me, och versionen av La isla Bonita var också bra :D

Vem vet, kör divan ännu en turnéomgång så åker man kanske på den med ;) det har definitivt blivit en kul grej! Tack för sällskapet Carinne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback