TAGEN!

För ett tag sen blev jag tagen av IT-mamman. Har inte haft tid att skriva så mkt så därför har det dröjt lite, men bättre sent än aldrig. Jag har dock haft lite klurigt med att försöka komma på vad jag ska berätta om för underliga/egendomliga saker... börjar undra om jag kanske är så normal så det är onormalt, precis som kompisen sa för tio år sen eller nåt...

Så här är reglerna:
Bloggare som blir ?tagna? ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Därpå väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.
Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit ?tagna? och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1.När jag var på en charter till Cypern blev det superförseningar på vägen hem. En dörr på planet strulade så dom tog bort en massa flygstolar och naturligtvis blev det ungdomarna som prioriterades bort. Vi skulle ha åkt hem typ före tolv men fick höra att det skulle bli senare på kvällen istället. Vi fick inte ha kvar rummen så alla grejer lastades på hotellet. Eftersom vi inte visste exakt när vi skulle åka måste man hålla sig i närheten och då jag naturligtvis solat för mkt dan innan gick det inte att ligga vid poolen heller. Vid tiotiden på kvällen fick vi åka nånstans och äta på väg till flyget, sen sov vi på flygplatsen och jag tror vi fick lyfta runt fyra-fem på morgonen. Lagom mosig kom man till Arlanda och väntade på bagaget som aldrig kom... när vi tillsist frågade fick vi svaret att bagaget var i SIBIRIEN! När vi väl konstaterat att det inte var nån doldakameran där var det bara att pallra sig hemåt ändå... fy bubblan vilken resa...

2. Jag hade ett riktigt seriöst förhållande i gymnasiet. Killen i fråga var 4 år äldre och världens goaste men jag kände att det inte funkade och när jag väl var helt säker så gjorde jag slut. Det var precis innan jag tog studenten och nåt av det svåraste jag gjort. Ett par år senare fick jag veta vad han skulle gett mig i studentpresent... Jag hade alltid drömt om att åka till Australien och han hade sparat 70000 för att bjuda mig på en resa till Austrailen. Ingen har nånsin gjort nåt sånt för mig. Grät floder när jag fick veta det. Sen var det säkert bra att jag inte hann få presenten men tanken bakom värmer fortfarande.

3. För riktigt länge sen var jag med i ett band som tävlade i musiktävligen Musik Direkt i Västerås. Needless to say så gick vi inte vidare men kul var det. Vi hette "Haydens" just då och spelade bland annat vår egna låt "Ashes to ashes" *får rysningar fortfarande*

4. Jag gillar att organisera... i mitt förråd finns exempelvis MASSOR av kartonger med böcker. Jag får inte plats med dom uppe helt enkelt. Vad inte alla vet är att alla lådor är katalogiserade samt att alla böcker som finns där nere finns i ett register vilket gör att om jag behöver ha tag på en speciell bok så vet jag exakt vilken låda jag ska leta i. Tog ett tag att göra men det är sanslöst skönt att ha nu efteråt :D

5. Jag klådde min morbrors rekord i hur många varv man orkar springa runt sommarstugan... Bör dock tilläggas att jag inte var speciellt gammal då... minns inte exakt men tror nog det var 100 varv eller nåt sånt... (liten stuga)

6. När jag var runt 16 fick jag (och 2 till jämnåriga) prova att dirigera ett kort stycke med orkestern där vi spelade. Snacka om pirrigt när det var konsert. Hur svårt som helst, tur att orkestern spelade av sig själv :D

Ser man på, jag kom på några saker iaf trots att jag hade hemsk idétorka!
Ni som är sugna på att göra denna, känn er utmanade! Jag kommer inte att namnge några specifika utan känner ni er manade så skriv!


Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Där kom det! Jag har haft lite fullt upp, så jag har inte varit här på några dar. Och då händer det massor!
Australien... Men du gjorde antagligen rätt ändå. Efteråt hade det varit svårt att göra slut - av tacksamhetsskuld.

Postat av: Sayo

precis min tanke itmamman... hade inte gått ändå

2007-04-07 @ 16:34:02
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Milla

Alltså, är jag helt glömsk eller? Jag har inte minsta lilla minnet av att du tävlat i Musik direkt med ett band... :D

2007-04-20 @ 10:08:16
Postat av: Mariah i Frankfurt

Var det jag som sa det där om onormalt normal?!? :-)

2009-02-26 @ 00:01:54
URL: http://missfrankfurt.blogg.se/
Postat av: Sayo

Ja, Maria, jag kan mycket väl tänka mig att det va du, möjligen i diskussion med Tinan :D

2009-03-08 @ 18:21:32
URL: http://sayo.blogg.se/
Postat av: Sayo

Ja, Mariah, jag kan mycket väl tänka mig att det va du, möjligen i diskussion med Tinan :D

2009-03-08 @ 18:23:04
URL: http://sayo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback