Ödet?

Jag har haft två kassa dar nu med magont, tappat rösten i princip och förkylning så humöret har inte legat på topp utan jag har grottat in mig hemma med böcker och tv.

Idag märkte jag att rösten började funka igen åtminstone så när telefonen ringde vid fyra och Anders från Larsen Produktion undrade om jag var intresserad av att jobba ikväll så hakade jag på. De på Stadsträdgården behövde någon till kassan. Snabb dusch och inom en timme var jag där för instruktioner. Det var rätt enkelt och jag lärde känna en av vakterna, Camilla, och babblade en del med henne när det var lugnt.

Vid åtta började konserten och det var Wiehe, Plura och Ebba Forsberg som gjorde sin konsert American Songbook på svenska. Jag hörde musiken och kunde se sista delen av konserten när kassan stängt. Attans vad bra. Tänk om jag hade missat dom! Det var ödet. Sitter och youtubar lite favoriter. Wiehe har ett sätt med ord, det blir så vackra översättningar! En missig dag som avslutades i lycka. Det var nog ödet :D Jag behövde det här idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback