ack ljuva ledighet...

I dag var en sån där finfin ledig dag! Vaknade vid nio och gick faktiskt upp då vilket är tur för ligger jag kvar somnar jag om och då blir man bara supertrött resten av dagen.

Tyvärr insåg jag att det SNÖAT inatt...urk! Som tur var så var det inga jättemängder och under dagen har det faktiskt försvunnit men det var lite trist att vakna till snö igen.

Efter en filfrukost och morgontidningen landade man som vanligt vid datorn. Fastnade på mirc en sväng och uppdaterade med en kompis jag inte pratat med på ett tag. Ibland blir man bara på så bra humör av folk man babblar med även om man bara babblar nonsens med en bunt gubbar :P

Skulle upp på stan och uträtta ett ärende vid ett och såklart hade dom bytt busstidtabellen idag så väl ute vid busshållsplatsen insåg jag att bussen såklart gått. Nåja, bara att vandra tillbaks för att ta bilen men innan jag hann dit tutade det och så svepte systeryster förbi så jag liftade med henne istället när hon skulle iväg till Hällefors för en vecka på hundcampus. Tack syster!

Landade på La Baguette med en bakad potatis och blev sittandes i säkert en timme och bara skrev av mig. Gillar att sitta på nåt café typ och bara skriva. Det mesta är i dagboksform men det är lättare att fundera när man måste formulera tankarna till ord. Man konfronterar sig själv på så sätt och det är ganska nyttigt ibland.

Sen blev det en sväng på Classe och aningens pankare tog jag sen bussen hem.

Nu har jag bara softat vid datorn, fixat lite skivor, käkat mumsig stekt falukorv och stuvade makaroner och så misstänker jag att vi ser Rambo III idag. Vi håller på att se alla Rambo filmerna och har nu kommit till trean. Jag måste faktiskt erkänna att jag inte sett dom förut. Det märks att dom är gamla men dom funkar helt klart att kolla på som lite IQ befriad action typ.

Nåja, ha en fortsatt trevlig kväll, det ska jag ha, med min kopp kolsvart java :D
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt och sitta och skriva sådär. :-)

2008-03-18 @ 14:23:59
Postat av: Sayo

japp, det är faktiskt jätteskönt. En lyx när man har tid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback