Procrastination is the name of the game

Procrastination är ett användbart uttryck jag lärde mig under pluggåret i Kanada 99/00. Det betyder förhala och är alltså allt det man lyckas göra istället för att göra det man borde göra... typ som att jag bara mååååååste skriva ett inlägg här om hur drygt det är att packa istället för att verkligen se till att packningen blir gjord... :D

Drar upp till Saxåmon med syrran och vovvarna imorrn. Det blir en körtripp på ca 75 mil så vi är nog lite mör imorrn kväll... Eftersom vi har vovvarna med så blir det iaf lite stopp på vägen men jag lääääääängtar för det är så avslappnande där uppe. Jag och Milla kommer att slagga i trätältet (en liten träkoja med bara typ sovplats) som har utsikt över sjön. Mormor, morfar, morbror Ralf och mamma är redan där uppe hos Emil och Mary. Emil är morfars bror och Saxåmon där dom bor är där morfar är uppvuxen. Ruinerna av deras gamla stuga ligger typ 500 meter från Emils hus.

När vi var små så åkte vi upp dit varannat år på semester ungefär och Emil var vår reservmorfar eftersom dom är så lika.







Här är några vyer från Saxåmon. Den lilla träkojan är det jag kallar för trätältet där jag och syrran sover :D

Bilderna är från när jag var där sist 2004 (innan dess va jag typ 15 år eller nåt så det går lite tid emellan tyvärr). Kunde jag bara trolla bort mygg, knott och broms skulle jag åka upp på långa retreat mycket oftare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback