Perspektiv

Ibland vaknar man till och undrar över vad sjutton man håller på med. Indien har den effekten på mig, väcker ett djup på något sätt. Det är som att hålla upp en spegel. Vi lever vårt liv bakom stängda dörrar här, i Indien är allt på nåt sätt öppet och man ser saker som dom är, inte som de skyltas med på fejjan.
 
Vad vill jag ha för mening med mitt liv? Jag ska försöka bli tio procent snällare iaf! tioprocentsnällare.se/ kompisen Jesper jobbar på Fredens hus som har dragit igång den här kampanjen. Den låter vettig så den sprider jag. Det är lite Pay it forwardkänsla och sånt gillar jag.

Kommentarer
Postat av: Alma

Att utvärdera sin vardag, sitt nu, är alltid bra. Tänk vad man kunnat uträtta om man gjort det oftare. Är dock aldrig för sent att börja, hur är det ordspråket lyder, "varje sekund är en ny chans att ändra allt". Jag gillar det.

Postat av: Sayo

Det gör jag titt som tätt faktiskt, men ibland är det lätt att fastna i ekorrhjulet och glömma bort det...

2012-12-17 @ 17:01:20
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback