Tina vs rabarberrot = 1-0!

Jag har en finfin rabarber som växer som ogräs i typ tre delar. Därför så tänkte jag att genom att donera en rot (eller två som jag sen bestämde mig för) till Kattis kolonilott skulle jag göra mig själv och henne en tjänst. I nuläget hade deras rabarber där från förra sommaren inte tagit sig så hon var fortfarande min enda rabarberkund för att slippa slösa bort det och slänga allt eftersom det behövde gallras.

Tanken var god, praktiken betydligt krångligare. Eftersom jag bara har en uteplats utan speciellt mycket växter så har jag ingen ordentlig spade utan bara en liten trädgårdsspade där jag dessutom idag upptäckte att skaftet lossnat och ramlar bort hela tiden... Det var INTE bra som vapen för att tampas med en rabarber rot!

Efter en massa svordomar, grävande, trilskandes och ren kamp så vann jag slutligen och reser mig på lagom möra armar och ben, helt dränkt i svett (nån som missat att det är varmt ute?!). Nåja blotta tanken på att nu promenera bort till kolonin gav mig dåndimpen så jag beslutade mig lite kort för att pausa några minuter för att gå ner i varv och svettas liiite mindre innan jag beger mig iväg.

Nu börjar jag dock landa igen så det blir en kisspaus och sen promenad dit för en fika.

aaaaaarrrrrggggGGGGGGHHHHHHH (ett segervrål)
ciao!

Kommentarer
Postat av: J

Går det att kalla rotavdrag?

2009-06-28 @ 01:02:15
Postat av: Sayo

hehe tyvärr inte :D

2009-06-28 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback