Vårkänslor och lite påsk i Viks

Jag fastnade hemma hos päronen i dag också eftersom tågen inte ville gå på påskdagen. Jag får prova imorrn igen och se om jag kommer hem nån gång hehe.
Nåja vädret var så najs så jag har inte klagat. Det blev en skön stund med familjen i stället. Mormor och morfar har sommarstuga på samma tomt där mina föräldrar numera bor året om. Min morbror Ralf är också här och hälsar på över påsk helgen och syrran bor ju hemma (när hon inte är hos mig i Örebro) så alla var samlade utom min darling som jobbade idag med =(

Jag tog en skön promenad imorse med mamma och hundarna och sen har jag tagit en tupplur i solen i hammocken och gått runt på gården och fotat lite med mobilen (hade inte med systemen hit). Här är resultatet:
1. Smilla hittar en pöl vatten på promenade och kastar sig ner innan jag hinner hindra henne... ni ser vilken lerpöl det var. Hon fick spolas i vattenslangen när hon kom hem och badhund som hon är led hon inte direkt av det hehe
2. Vårsolen lockar ut hund som människa och det blev en fika ute på eftermiddagen. Ni ser hammocken där jag däckade fint. Det var så varmt så jag höll på att smälta bort men jag gav mig inte förrän solen försvann bakom häcken bredvid!
3. Morfar har gjort en bunt smörknivar till Hembygdsgården. Han gör världens bästa smörknivar och dessutom kan man sniffa ihjäl sig på träet när dom är nygjorda. Dessa var av en-trä.
4. Vårtecken i mormors rabatt, ett gäng snödroppar!
5. Vårtecken i däljan också (däljan är ett jättestort dike/dalsänka som vi har längs ena gårdsgränsen. Det rinner en liten bäck längst ner), lite tussilago. Senare är det fullt med vitsippor där också men än hade dom inte kommit hit.
6. Träden börjar sakta få knoppar
7. Mormors påskris (fotat genom köksfönstret hehe)
8. Mormors blomlåda har söta penséer
9. Påskpyntat träd
10. Inzoom på det påskpyntade trädet ;)
11. Flaggdag!
12. Några enstaka tappra blåsippor växer också i däljan!
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback