Överlevde :D

Hehe jorå det gjorde vi definitivt, allihopa och förutom en pinne i foten som krävde lasarettsbesök så gick det finfint! Vi har haft oförskämt tur med vädret och det gjorde mycket för att det skulle bli så lyckat!

Första natten var vi på en udde vid gårdsjön (mittemot gårdsjölägret) och tältade. Vi hade kanadensare så ungarna paddlade för fullt och badade konstant. Några extra föräldrar kom upp på kvällen och grillade med oss. Det var suveränt att öppna tältet på morgonen och ha sjön 1 meter utanför. Svensk natur när den är som bäst, så enkelt är det!

På torsdagen packade vi ihop allt. Lastade tält, sovsäckar och liggunderlag på en bil och började vandringen med packade ryggsäckar. Min kollega är en riktig friluftsmänniska och så även en av föräldrarna som var med och gjorde ett hästjobb. De båda guidade oss rakt genom skogen tills vi kom in till Trolldalen. Där vandrade vi igenom en sväng innan vi kom ut på en grusväg och tog oss till Dammsjön för ett bad innan vi tog sista backen upp till Tomasboda. Där tältade vi andra natten. Trolldalen är jättevacker men jag måste erkänna att jag inte riktigt kunde njuta av den eftersom vandringen var rätt rejäl, jag hade en hel del packning (även ungarna) och några fick helt slut på energi så det krävdes lite lirkning och omplåstring när man snubblat på stigen.

När tälten var uppe och vi fått lite mat i oss var det full fart på ungarna runt omkring i skogen. Framåt kvällen kom fler föräldrar igen och vi hade lägerbål med gitarrsång och hamburgergrillning. Eleverna skötte spökpromenerandet själv och skrämde varandra med jämna mellanrum i skogen. Framåt 2-tiden däckade dom och morgonen därpå tyckte dom det var hemskt taskigt att de vuxna började banka på trangiakök och sjunga högt vid 9 tiden (när dom själv varit värre vid 2 på natten hehe payback!)

Vi packade ihop och tog oss sista biten ca 3km grusväg ner till ett sommarstugeområde i Klockhammar där vi fått tillstånd av föreningen att låna deras badplats och fotbollsplan. Det blev ett sista dopp och jag beundrar ungarnas ihärdighet med badet för det var kallare än en fjällbäck! Efter en minut hade mina fötter domnat och dom var domnade 5minuter efter att jag lyft upp dom ur vattnet! BURR!

Vi blev hämtade vid 17-tiden och jag kom bara innanför dörren innan jag däckade och sov 4h hehe Nu har jag tagit en dusch, fått i mig lite mat och börjar bli människa igen, men attans vad jag är ledbruten haha. Det var riktigt nyttig träning för mig, helt klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback