Svart tisdag, vit tisdag

ja tisdan i påskveckan har många namn. Den har slutat vit här i trakterna iaf eftersom det började vräka ner snö vid fyra tiden ungefär... mindre kul måste jag säga...

Imorse fick jag goa med två sovande, gosiga, varma vovvar. Vi hade dom igår kväll och idag eftersom deras matte jobbade. Hon har dom påskveckan sen så då krockar det inte med ett helt gäng hundar hemma i viks på lördag. Mormor fyller 80år den 25 mars så vi firar henne nu i helgen istället. Det blir nog ett ganska lugnt firande ändå men det ska bli trevligt att komma hem till lite påskmiddag!

Andreas (Kenneths bror) och hans mamma var förbi och hämtade hundarna och så hann jag cykla iväg upp på stan i den strålande solen för en lunch med Carinne. Verkligen underbart vårväder ute men det var skrämmande att inse att tiden utan cyklande hade gett negativt resultat. Fy vilket dåligt skick jag är i! Flåsade som en blåsbälg och kände av benen (självklart var man några minuter sen och det var minimal men dock MOTVIND)... Nu är ju iaf förkylningen borta så då måste jag komma igång med cyklandet nu när vädret ändå tillåter.

Det blev en sushi vid krämaren och sen hämtade vi ut Kent biljetterna till konserten på fredag. Ska bli kul! Jag håller på att poppar Kent hela tiden nu för att lyssna in mig lite mer på dom :D Sen gick jag igenom Zara och insåg att det bara känns som små storlekar... dom har fina grejer men jag känner mig bara för stor för dom även om det säkert inte stämmer helt... men det känns så.

Parkerade mig idag på Wayne's coffee på krämaren och slurpade en Mocha och skrev vidare i lite över en timme. Hade två kollegor som satt och jobbade på fiket också så det blev lite babbel. Det är verkligen avkopplande att sitta sådär och veta att man har tid till det.

Vid 16 tiden mötte jag Helene som jag jobbat ihop med. Just nu är hon tjänstledig så vi passade på att ses över en fika på Java och bara babbla lite. Himlans trevligt! Under tiden hann det vräka ner snö så när jag 2h senare skulle hemåt var cykeln översnöad. Nåja hem tog jag mig  och nu har jag vinkat iväg gubben som är på is-racing ("nejdå jag behöver inga långkallingar idag, vi får väl röra på oss lite" - allvarligt talat, jag skulle fryst ihjäl, men det är väl jag det... får se vad han säger när han kommer hem... ) och själv hunnit slösurfa lite vid dator och smaska lösgodis.

Nu är jag nog laddad för att ta itu med nåt av mina projekt... vi får se vad det blir för nåt. Satt och sorterade dom på fiket när jag skrev idag iaf så jag är ett steg närmare att beta av dom :D

och pssst, man får jättegärna skriva kommentarer men det är fusk när man inte säger vem man är... ni vet ju att jag är nyfiken av mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, men det är roligt och vara anonym. :)

2008-03-20 @ 20:05:48
Postat av: Sayo

det är lugnt, kom på vem du var ;) hälsa!

Postat av: Anonym

Vem är jag då??? :)

2008-03-23 @ 09:53:03
Postat av: Sayo

L ;)

2008-03-23 @ 19:40:40
Postat av: Anonym

L?!

2008-04-01 @ 10:03:31
Postat av: Sayo

ja, gift med ML

2008-04-01 @ 22:14:57
Postat av: Mamman

Hur kunde du lista ut det?! ;-)

2008-04-14 @ 13:42:22
Postat av: Sayo

magi ;) kan tala om det ifall du vågar lämna ut din blogg hehe

2008-04-14 @ 21:56:57
Postat av: Mamman

Klart jag vågar lämna ut min blogg. Haha...
vill du läsa där då?
Jag tror du har jämfört med hur jag skrev i tidigare inlägg... hehe....;-)

2008-04-18 @ 14:21:29
Postat av: Sayo

läser du min blir jag ju nyfiken på din ;) vill du inte lägga ut den här kan du slänga iväg länken på [email protected]
Nejdå, jag hade inte tagit det på hur du skrivit, fast det är iof inte många som är anonyma så det gav en ledtråd och ditt ip bekräftade det bara ;)

2008-04-18 @ 22:03:55
Postat av: Mamman

Jo, det låter ju rättvist, jag kikar ju in på din så då kan ju du få kika på min blogg. Här är adressen.

2008-04-24 @ 22:27:09
URL: http://blogg.passagen.se/mammansvardag/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback