En dag i solen

Blev väckt av älsklingen i morse och så åkte vi iväg till klubben. Han skulle fixa lite med hojen och jag hade laddat med nyinköpt fällstol á la sola-modell som funkar bra att ha liggandes i bilen. Solen tar fort faktiskt men jag klarade mig utan brännskada iaf.

Jag började läsa om sommarens jobb-bok vilket är ett rent nöje. Det är boken
Budskap från andra sidan av Marlo Morgan och handlar om en amerikansk kvinna som blir mer eller mindre kidnappad och vandrar genom Australien med en stam aboriginer. Man får kanske ta den med en nypa salt men tanken bakom den är grymt bra och den ger en ganska tydlig känga till vårt västerländska välfärdssamhälle. Jag tänkte försöka jobba lite med australien i höst med ungarna  så då vill jag använda delar av den för att belysa sidor hos aboriginerna nämligen så sommarjobbet är att läsa om den och hitta bra såna sidor. Inte speciellt betungande faktiskt :D

Sen var jag med Kenneth och killarna som körde cross en kort sväng. Lite bilder blev det också. Ovanligt va?!





Det var Kenneth, Kent, Jonas (och Kents son som ej är med på bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback