Dansbesatt igen

har just sett veckans avsnitt av amerikanska So You Think You Can Dance säsong 4. Riktigt bra gäng i år! Jag hade två rutiner bara i dagens avsnitt som verkligen fastnade. Tänkte lägga in lite favorit länkar till såna jag gillat mest men först ett klipp från årets audition. Den här snubben som heter Robert Muraine rör sig helt sanslöst. Grymt kul att se!

Jag har två absoluta favorit koreografer i SYTYCD. Det är Mia Michaels och Wade Robson. De flesta av mina favve koreografier är gjorda av dom. Dessvärre försvinner dom ibland från youtube pga rättighetsgrejs så hojta till om länkarna slutat funka.

Hok och Jamie dansar till Wade Robsons koreografi av The chairman's walz från Memoirs of a Geisha från säsong 3.

Neil and Lacey dansar Mia Michaels koreografi till låten Time, från säsong 3.

Sara och Jesus som luffare i Wade Robsons koreografi till Cabaret Hoover - The triplets of Belleville från säsong 3.

Travis och Heidi i Sunflower-dansen av Mia Michaels till låten Calling you (grym sång!! Från filmen Bagdad Café som förövrigt är en riktigt bra film!) från säsong 2.

Top 4 dansarna Heidi, Donyelle, Benji och Travis från säsong 2 dansar tillsammans till Wade Robsons koreografi till Sexy Back.

Det ovan är favoriter från tidigare säsonger. Jag har hittat två sköna koreografier och utföranden redan i första riktiga avsnittet på säsong 4!
Katee och Joshua dansar Hip hop till låten No air. Napoleon and Tabitha koreograferade den.
Sen var det Chelsie och Mark som dansade till låten Beautiful med en koreografi av Mia Michaels.

Min absoluta favoritkoreografi för grupp är denna dans av Wade Robson till låten Ramalama Bang Bang från säsong 2. Låten fastnar verkligen på hjärnan dessutom :D

Nog dans för ett inlägg nu. Suck, långt att vänta till nästa vecka på fortsättningen...Vill se mer NU!
Nåja, sussar istället.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback