God *burp* juuul!

En skön sovmorron är finfint att börja julafton med! Annars så var det en lugn förmiddag med den sedvanliga lunchen som började 13.00. Då kom mormor, morfar och min morbror Ralf över och käkade. Dom tillbringar julhelgen i sin sommarstuga som ligger på samma tomt som mina föräldrars hus. Päronen bor året runt i ett sommarstugeområde och det är mysigt att fira jul där nära skogen. Dessutom är det lite mer snö än inne i stan.


I Örebro var det ingen snö men när jag kom hit igår var det vitt ute! Hård och kall is-snö men dock snö och ca 5 cm också. Inatt föll dessutom ett tunt snölager så det var lite julstämning iaf!




Julmaten var lika god som alltid och jag höll på att somna vid bordet redan innan de andra huggit in på lutfisken. Den fick absolut inte plats i min mage så jag kraschade på soffan och sov lite framför Kalle. Som tur är kan man hela så det är riktigt skönt att ta en tupplur då :D Jag vaknade till lagom till de nya klippen och så såg vi Kan du vissla Johanna med mig halvbölande till den som vanligt. Blödig som få *suckar*...



Vi skulle egentligen inte ha några julklappar men helt utan blev vi inte. Jag fick en chokladask, ett bokmärke av trä, en musmatta och lite pengar. Vi har gulliga päron, morföräldrar och morbror! Vi gav dom lite donationer som en gris till en familj i Guatemala, en grönsaksträdgård till en annan familj och kycklingar till nån skola så såna presenter fick dom av mig och syrran. Prylar har dom till förbannelse ändå ;)

 

Darlingen min har jobbat större delen av dan idag. Jag saknade honom. Hoppas vi kan fira ihop nästa jul. Nu är det dax att sussa för en ny dag med mer mat imorgon. Denna gång hos Mormor och Morfar i stugan bredvid ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback