Vintervärld

Vintervy

Efter en skön natts sömn väcktes jag av en vovvepuss vid niotiden. Solen lyste och jag & mamsen fick oss en skön vovvepromena i det fina vädret. Det var -12 grader och riktigt friskt i luften.

Sen åt vi en riktig brakfrukost och fick jäsa framför tv'n när det var herrarnas stafett i skidskytte. Tyvärr gick det inte så jättebra men med tanke på att första killen föll så var en 7:e plats riktigt bra ändå!

Smillas bandage föll av också så vi fick agera sjuksystrar en sväng. Hon har grävt sönder en klo och den håller på att växa ut nu så hon måste ha bandage tills det är ok igen vilket är lite pillergöra men det gick bra ändå. Som tur är så är hon enkel att få i tabletter också eftersom hon äter pencillin. Lägger man det bara i torrfodret så går det i av bara farten! Inte direkt som hennes matte som var jättekinkig på tabletter när hon var liten ;)

Kattis och Linus kom förbi en sväng också när dom var ute på en promenad. Linus överlevde iaf några minuter hemma hos mig vilket är en bedrift med tanke på hur allergisk han är mot katthår och damm (hundar är troligen rätt ok iaf men visst, det hjälper nog inte till). Jag har ju varit kattvakt flera gånger så håren finns ju i möblerna. Ni som känner mig vet också hur jag är med städning... damm brukar det finnas gott om *suckar*. Nåja, som tur är så kan vi grilla ute i sommar iaf sen!

Nu ska jag försöka fixa lite käk tror jag och sen ska jag byta lite gardiner (bäst att passa på när man har fler händer som hjälper till!)
ciao!

Kommentarer
Postat av: Milla

Va? Var jag kinkig på tabletter?! Nu förstår jag ingenting... ;)

2007-02-13 @ 01:48:50
Postat av: Sayo

det kallas förträngning kära syster... :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback