Les Choristes - Gosskören

Kollade runt lite bland min musik och snubblade över soundtracket till filmen Les Choristes (Gosskören, på svenska) och jag var bara tvungen att slå igång den. Det ledde även till att jag var tvungen att länka in soundtrackskivan som produkt här och att skriva ett inlägg om hur bra filmen är!

Nu är jag en sån som älskar franska filmer och sång och denna innehåller båda. Vackert filmad och berättad historia om en lärare som kommer till en internatskola för pojkar och den inverkan han har på pojkarna i skolan. Okej, man kanske är lite skadad som lärare och lite klyschig kan den vara på så sätt men jag blir bara kär i den och det gör att jag blir väldigt berörd av soundtracket så fort jag lyssnar på det.

En klar rekommendation också och filmen får faktiskt 5 av 5 från mig!
http://www.imdb.com/title/tt0372824/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback