besök i hufvudstaden

Hanna
Nu helgen som var passade jag på att hälsa på lite vänner i storstan. Extra passande eftersom jag har lov nu den här veckan så då kan man hinna med att göra nåt (Sthlm) och ändå sen få tid att skrota hemma.

Det är alltid lika trevligt att hälsa på vännerna. Som vanligt bodde jag hos Cicci och hennes familj där charmtrollet här bredvid härjar :D Det är verkligen min gosunge! Det är skönt med dom eftersom det är så avslappnat där. Jag kan bara vara mig själv och dom ger mig energi när jag är där.

På lördagen hann jag träffa A-L och det var kul att småspråka lite med henne. Hon bjöd på lunch och vi pratade så tiden bara flöt iväg. Hann träffa hennes karl och lurvtroll sen också innan jag åkte tillbaks till Cicci för att byta om inför en inflyttningsfest vi skulle på.

Trevligt var också att jag hann med ett besök på en charmig klädaffär på söder och hittade en massa roliga toppar där så man kunde ha nåt nytt på sig när vi var ut! Kände mig lite som en pingla och det var en trevlig inflyttningsfest med ett brett spektra av människor ;) Konstnär, journalist, författare (Stig Larsson, fast jag pratade aldrig med honom och har inte läst nån av hans böcker så det säger mig inte så mkt), litteraturdoktoriand samt unga/gamla och uppklädda/vardagsklädda människor. En skön blandning helt enkelt! Jag blev underhållen och fick en skön bekräftelsekick vilket inte var helt fel faktiskt eftersom det var ett tag sen sist.

På söndagen var jag med Daniel och Camilla ut till Daniels svågers stuga på fika och sen käkade vi hemma hos dom. Alltid lika roligt att ses och man önskar bara att det var lite oftare!

Tack till er alla som gav mig en finfin helg!!

Den sköna helgen ledde fram till en helt underbar måndag. Jag har haft en liten sovmorgon. Läste lite innan jag gick upp och piffade i ordning mig för att dra ner på stan. Använder en av dom nya topparna och är jättenöjd! Satt hos Kickan och klippte mig och käkade sen lunch på stan och satt kvar och skrev en massa efteråt. Såååå skönt bara att vara ledig och kunna njuta av dagen och bara göra det man känner för! Har gått runt med ett leende hela dagen och det smittar av sig tror jag för jag har fått leenden tillbaks av alla möjliga människor jag mött under dagen. Det är alltid kul.

Nåja ska slurpa vidare på mitt kaffe och fortsätta skrota här hemma.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: MPJ

Har du alltså fuskat när vi har spelat Chicago????...he he....
Vilken charmig unge Cicci har, roligt att se en bild.
Njut av din quality time ordentligt nu.
Kram

2007-02-20 @ 11:54:33
Postat av: Sayo

you lost me there MPJ... chicagofusk?
jag njuter för fullt!

Postat av: Cecilia Sternemo

Tack själv gumman för en trevlig helg! Hanna pratar fortfarande om dig och undrar när du skall komma igen. "Jag tycker om Tina" sa hon när jag berättade att Tina kommer tillbaka snart!
Kram, din vänskap värmer!

2007-02-28 @ 23:16:25
Postat av: Sayo

åh Hanna pluttan, saknar er massor ju Cicci! Måste se till att inte dröja så länge till nästa gång! *KRAAAAM*

2007-03-06 @ 20:32:45
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback