I've survived! ;)

Första veckan med elever överlevd ;) Inte så svårt faktiskt hehe! Det har varit schemabrytande hela första veckan och våra elever har slutat ett nästan varje dag. Klassen verkar må bra och våra 2 nya elever har landat och verkar smälta in fin i gruppen så det känns jättebra!

I torsdags var vi upp med hela 4-6 till Blankhult och vandrade därifrån till Tomasboda och sen till Blackstahyttan och sen åkte vi hem. Kanonfint väder hade vi och eleverna skötte sig bra och det var bra miner hela tiden. Blåbär fanns det i massor och ungarna var nästan helt blåa i ansiktet och på händerna. Kul att se att dom trivs när vi är ute sådär. Dom behöver det verkligen (och fröken med, lat som hon är!).

I onsdags blev det en tripp till mc-fiket igen och strålande väder även då. Troligen slog dom nog säsongsrekord för jag har iaf aldrig sett så många cyklar där tidigare. =) Riktigt kul att se!

Vädret verkar hålla i sig iaf och solen lyser ute. Vi har haft en lugn och skön morgon. Skönt att inte behöva stressa. Jag klippte gräsmattan av bara farten när jag ändå plockade ihop lite rabarber åt Kattis. Vi har nyss varit där och fikat och Linus ungar fick lite födelsedagspresenter. Den yngsta har just fyllt 6 och den äldsta fyller 8 nu i september så då var det enklast för oss att fira dom lite ändå. En klassisk sagobok, en målarbok med troll och en zoo-godispåse med matchande pennor-sudd-linjal-pennvässare. Litet men uppskattat verkar det som!
 Mumsigt hembakat fika fick vi också. YUMMY! Önskar verkligen att jag kom igång och bakade igen men men det visar sig!

Nåja, dax att åka hemåt till mig (hos Kenneth för tillfället).
Tjilivipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback