flyga, flög, flugit

precis så gör tiden... för mig iaf. Jag sitter väldigt sällan vid datorn numera och det har till följd att jag inte har redigerat bilderna från Barcelona, Luxemburg eller nåt annat jag gjort i sommar. Nån gång sker väl det med, men nu när jobbet är igång igen är det dax att bli realist och säga att det kommer när det kommer... Tidsoptimisten inom mig försöker jag jobba bort eftersom det blir ett misslyckande att hela tiden vara sen med sånt jag skulle vilja ha gjort.

I övrigt är allt finfint här. Kenneth bor hos mig i princip, vilket han mer eller mindre gjort sen vi började träffas. Det känns verkligen helt underbart och SÅ rätt! VI är i hans lägenhet då och då. Han flyttade ifrån sin källarvåning utan fönster men dessvärre behöver hela nya lägenheten egentligen tapetseras om, något som bovärden tyvärr inte kan göra förrän i höst.

Vi har turistat lite i sommar också ;) För några veckor sen var det en sån där underbar sommarkväll så vi kände att vi ville ut lite. Vi packade en picknick (matjesill, färskpotatis, gräddfil med gräslök och lite sallad) och sen åkte vi till Kvarntorpshögen. http://kph.kumla.com/ Där bredde vi ut vår filt och satt och åt gott medan solen sakta gick ner. Det var otroligt mysigt och en mycket vacker solnedgång!



Förra helgen tog vi en tripp till Göteborg, bodde på hotell och besökte Liseberg ( http://www.liseberg.se/ )samt Universeum ( http://www.universeum.se/ ). På Liseberg fick jag åka det mesta själv eftersom Kenneth så lätt blir illamående av snurrande karuseller men det gick finfint och han vann en massa godis och gosedjur istället ;) Skörden blev en 2kg låda med Kexchoklad, 5 chokladkakor med Plopp, 2 påsar Bilar, en käck väska med olika godispåsar (typ Zoo, PimPim mm), en ask Aladdin, en chipspåse, 4 små gosedjur och en lite större, doftljus i fina färger och säkert nåt mer jag glömt. Kenneth verkar ha lika stor tur som pappa på sånt där! Några av karusellerna jag gillade var Balder (trä-bergbanan), SpinRock och nya attraktionen Uppsvinget, som såg rätt äcklig ut men killade underbart skönt i magen!


I måndags började verkligheten igen då jobbet körde igång. Nu på måndag kommer eleverna och sen är det verkligen back to business. Ska bli kul att träffa ungarna igen och se hur allt rullar den här terminen!
Dax att avrunda lite nu. Vi ska hem till mig och Kenneth, min underbara kock, ska laga köttgryta och så blir det nog en film eller nåt!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback