Hemma hos päronen

Som så brukligt vid påsk så blir det ett besök hemma hos föräldrarna. Frustrerande som nykär men säkerligen nyttigt också... även om jag just nu vill va nån annanstans ;)
image29
Jag, syrran, hennes sambo och vovvisarna åkte upp hit igår. Redan när vi svängde in på grusvägen här nere så började vovvisarna halvt yla och var helt till sig där bak. Märks att dom trivs här! Väl ute blev det ett antal glädjerusningar runt huset och samtidigt försöka hälsa på allt och alla. Man kan inte annat än att bli glad när man ser dom!

Farsan fyllde år och blev överraskad över att vi kom upp en dag tidigare än vi sagt. Blev en trevlig middag och lugn kväll.

Imorse fick jag sms från Elin F som jag känner sen alla danssvängar när man var yngre. Hon var hemma med sin kille och deras lilla söta bebis Edit och undrade om vi skulle ses för en fika på hembygdsgården.
image30
Självklart passade jag på och åkte dit. Vi fick en trevlig fika, pratade minnen, uppdaterade en massa och jag fick gosa lite bebis igen! Det var flera år sen vi sågs sist så det var klart trevligt!!

Är hon inte söt?! :D Vi gick en sväng runt hembygdsgården också och tittade även på kycklingarna i magasinet. Hjortronbakelserna i caféet var lika goda som dom alltid är! Nostalgi!

Exxet var där och fikade med sin kompis också... lite skum känsla för det var nog en tio år sen jag såg honom sist. Definitivt kul att se honom faktiskt även om vi inte pratade nåt utan bara hälsade som hastigast. 

Resten av dagen blir lugn. Ska fika med mormor och morfar nu (föräldrarnas hus är byggt på samma tomt som deras sommarstuga) och sen skulle morbror komma ikväll också så det blir en riktigt trevlig påskmiddag faktiskt. Sen är det lördag och då åker jag hem igen! ;) Längtar!


Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Nykär?! Här får man höra! Kul!

Postat av: Sayo

hehe ja det är definitivt kul IT-mamman :D

2007-04-06 @ 20:00:24
URL: http://sayo.blogg.se/
Postat av: Li

Kikade in lite. Så du är från Fagersta. Jag med.

2007-04-19 @ 14:25:22
Postat av: b

Undra om det är min make du träffade på hbg. :-)

2007-04-19 @ 15:10:53
Postat av: Sayo

så vem är du då Li? *nyfiken*

B, om du heter L egentligen och är gift med ML så har du helt rätt ;) trevligt att råkas *skakar hand*

2007-04-20 @ 07:10:27
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: B eller L

Ja, jag heter L och är gift med ML. :-)(vad du visste) Heter B här på min blogg. Ja, trevligt och råkas, känns lite underligt och "stöta" på makens ex såhär bara. Haha.... :-)
Ha det!!

2007-04-20 @ 14:12:16
Postat av: Sayo

hehe ser man på :D vad har du för blogg då?!

2007-04-20 @ 19:48:04
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback