Grådaskig dag

Kl 5 i morse vad ljudboken klar så då somnade jag vilket gjorde att jag sov tills klockan ringde vid 12. Tänkte att dygnet är nog omvridet som det är så det va bäst att ställa klockan iaf.

Slösurfade lite innan jag återvände till sängen för en sliskig kärleksroman. Funkar alltid som slöläsning :D Sen messade Anne att hon kommit till stan och undrade om vi skulle fika. Jag hakade direkt på. Tur det, annars hade jag nog inte tagit mig utomhus idag. Regnigt och tråkigt som det var tog jag bussen istället för cykeln... nån måtta får det va!

Började lite på en ny ljudbok på väg upp på stan. Magdalena Graafs "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Den verkade helt ok faktiskt av det lilla jag hört hittills. Det är ju normalt en bok jag automatiskt dömer ut lite så jag hoppas jag har fel och att det faktiskt är intressant att läsa (jaja, LYSSNA) om henne.

Det kändes som om Anne och jag träffades förra veckan, fast vi inte setts sen i påskas när hon åkte hem. Hon har nu fått två engelskklasser (typ en sjua och en nia, sjuan är nybörjar på engelska) och jobbar typ som teacher assistant, fast hon har klasserna själv. Nu innan jul gjorde hon provet man måste göra för att få läsa pedagogiken och bli officiell lärare. (Först måste man läsa ämnet, sen måste man skaffa sig en tjänst och SEN får man söka in till pedagogikstudierna genom ett ansökningsprov som tydligen är rätt svårt med både muntliga och skriftliga delar i dels ämnet men framförallt även i franska och tyska och typ samhällskunskap om Luxembourg). Nåja. Nu under hösten när hon jobbat på första nivån har hon fått typ samma som mig i lön. Nu när hon kom in på utbildningen läser hon samtidigt som hon har sina två klasser och får typ 3000euro i lön EFTER skatt.... och sen när hon väl är färdig får hon ännu högre lön... jag tror jag ska flytta till Luxembourg....

Nåja, det var kul att prata skola, skolsystem och uppdatera sig om vad som hänt sen sist. Vi fikade på Hälls och hade himlans trevligt! Vi ska ses lite mer innan hon åker hem nästa fredag igen.

Efteråt rörde jag mig hem och tänkte skrota lite allmänt hemma men fastnade med att redigera om storleken på foton och uppdatera min fotosida lite. Har en hel del kvar att lägga upp där men orkade inga fler nu. Kan ni adressen dit så tipsar jag om att kolla. Blir naturligtvis en massa Smillabilder, julkort och så har jag uppdaterat resedelen så foton från Bryssel, Zakopane (Polen, för er som inte visste), London och Rom ligger uppe där plus lite annat blandat såklart.

Nu tänkte jag faktiskt försöka krypa till kojs innan den blir allt för sent som vanligt ;) Måste bara länka in en Smillabild först. Så här ser man ut när matte tar ifrån en mosters julklappsboll just när moster tar foto ;) hon ser helt galen ut hehe!


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback